Place: Malmö 12 September 2022

ISA2022

Svenska Trädföreningen är otroligt glada över att ha fått det stora förtroendet att vara värdar för ISA (International Society of Arboriculture) stora konferens och VM i Trädklättring! Sedan ISA började anordna konferenser 1924 har de endast varit utanför Nordamerika två gånger (1998 i Birmingham, Storbritannien och 2011 i Parramatta, Australien).

ISA 2022 är ett samarbete mellan Svenska, Danska och Norska Trädföreningen, Malmö, Köpenhamn och Sveriges Lantbruksuniversitet och Köpenhamns universitet.

VM i Trädklättring äger rum den 9-11 september 2022 i Fælledparken i Köpenhamn. VM arrangeras av den Danska Trädföreningen i samarbete med övriga partners.

Konferensen äger rum den 12-14 september 2022 på Clarion Hotel & Congress Malmö Live, i Malmö. Det kommer även hållas kurser och workshops veckan innan, 8-12 september.

Det finns plats för maximat 1 000 deltagare så anmäl dig nu!

Då ISA2022 är ett internationellt arrangemang hänvisar vi till vår ISA för information om konferensen och Danska Trädföreningen för information om VM.

Anmäl dig här!

Plats: Malmö 12 September 2022