Covid-19 information - Läs mer

ISA2021

ISA stora konferens och VM i Trädklättring!

ISA2021

Svenska Trädföreningen är otroligt glada över att ha fått det stora förtroendet att vara värdar för ISA (International Society of Arboriculture) stora konferens och VM i Trädklättring! Sedan ISA började anordna konferenser 1924 har de endast varit utanför Nordamerika två gånger (1998 i Birmingham, Storbritannien och 2011 i Parramatta, Australien).

ISA 2021 är ett samarbete mellan Svenska, Danska och Norska Trädföreningen, Malmö, Köpenhamn och Sveriges Lantbruksuniversitet och Köpenhamns universitet.

VM i Trädklättring äger rum den 10-12 september 2021 i Fælledparken i Köpenhamn. VM arrangeras av den Danska Trädföreningen i samarbete med övriga partners.

Konferensen äger rum den 13-15 september 2021 på Clarion Hotel & Congress Malmö Live, i Malmö. Det kommer även hållas kurser och workshops veckan innan, 8-12 september.

Vi räknar med över 1 000 deltagare från hela världen så boka redan nu in dessa datum!

Då ISA2021 är ett internationellt arrangemang hänvisar vi till vår konferenshemsida för information om konferensen och Danska Trädföreningen för information om VM.