Hej!

VETcert (www.vetcert.eu) är ett Europeiskt 'Erasmus +' projekt som syftar till att utveckla ett certifieringssystem för skötsel och vård av skyddsvärda träd. Projektet kommer att utveckla ett certifieringssystem på två nivåer: en för praktiserande (arborister/jägmästare) och ett på konsultnivå.

Du har nu möjlighet att lämna synpunkter på utkasten till standarderna, för att hjälpa oss att förbättra de slutgiltiga versionerna. Remissperioden pågår fram till den 31 januari 2018. Standarderna finns i nuläget endast på engelska. Synpunkter eller svar på frågor kan ges antingen på svenska eller engelska. Utifrån din yrkesroll kan du välja att lämna synpunkter på en eller båda nivåerna. Nedan finns en länk till frågeformuläret, en så kallade “Survey Monkey”, en för praktiserande nivå och en för konsulterande nivå där vi vill ha era synpunkter (därifrån väljer ni svenska). De de två standarderna som PDF filer finns här:

Klättrande arborist: PDF för praktiker

Konsultnivå: PDF för konsulter

Frågeformulären är tillgängliga i flera språk: Engelska, svenska, franska och holländska.

Questionnaires are available in several languages including English, Swedish, French and Dutch)

Vi är väldigt tacksamma för era svar och om ni har frågor eller funderingar, hör gärna av er till någon av oss.

We are very grateful for your feedback and if you have any queries or questions, please do not hesitate to get in touch with one of us.

Passar på att önska er en God Jul och Gott Nytt År

Wishing you are very Merry Christmas and a Happy New Year!

Hälsningar från VETcert tre svenska partnerorganisationer!

Best wishes from the three VETcert Swedish partners.

Vikki Bengtsson, Pro Natura; Daniel Daggfeldt, Peter Hjemqvist, Sveriges Arboristförbund och Arne Mattsson,Svenska Trädföreningen.